Πώς το μπράβο και το ευχαριστώ θα βελτιώσουν την απόδoση της ομάδας σου
Μέσω της εργασίας, πέρα από την επιβίωση, οι περισσότεροι, και κυρίως οι άνθρωποι που θέλεις γύρω σου και που θέλεις να καταρτίζουν την ομάδα σου, επιδιώκουν την πρόοδο και την αναγνώρισή τους. Την αυτοπραγμάτωση και την καταξίωση.
Η αναγνώριση είναι μία από τις βασικές ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Ο καθένας θέλει να νιώθει ότι αξίζει και ότι αναγνωρίζεται η αξία αυτή από τον περίγυρο του. Ειδικά όταν καταβάλει προσπάθεια και ξεπερνάει τα προσωπικά του όρια, η αναγνώριση και η επιβράβευση είναι θεμελιώδης ανάγκη που πρέπει να καλυφθεί προκειμένου να συνεχιστεί η προσπάθεια.
Ο εορτασμός των νικών και της καλής συμπεριφοράς αποτελεί μόνιμα κατά τους αιώνες ένα κομμάτι των επιτυχημένων ομάδων, και κάθε φαρμακείο αποτελεί μια μικρή κοινότητα.
Οφείλεις να φροντίζεις συνέχεια να λες καλά λόγια από καρδιάς, μπράβο και ευχαριστώ σε όλους τους ανθρώπους της ομάδας σου! Στη ροή της δουλειάς πιθανόν το ξεχνάς και το θεωρείς δεδομένο. Δεν είναι όμως.
Το να πεις την καλή σου σκέψη τη στιγμή που συμβαίνει, να εκφράσεις την χαρά και την ευγνωμοσύνη σου, μπορεί να δώσει φτερά στους ανθρώπους σου. Να τους φτιάξει τη μέρα και μαζί και τη δική σου. Να τους δώσει ώθηση να προσπαθήσουν κι άλλο αφού αυτό που κάνουν αναγνωρίζεται και επιβραβεύεται.
Ό,τι αναγνωρίζεις ως καλό στοιχείο, ως εξέλιξη και βελτίωση μοιράσου το μαζί τους και γιόρτασε και εσύ με τη χαρά τους.
Αυτό δεν είναι "management trick", δεν το κάνεις για να τους χαϊδέψεις τα αυτιά και να τους κατευνάσεις ώστε να δέχονται μετά πιο εύκολα υποδείξεις, αλλά είναι πραγματικό χρέος σου προς τους συνανθρώπους και συναδέλφους σου για την προσπάθεια που κάνουν και είναι ο τρόπος να γίνουν ακόμα πιο παραγωγικοί και να καταφέρνουν ακόμα περισσότερα.
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι έτοιμοι να κατορθώσουν σπουδαία επιτεύγματα, φτάνει να πιστέψει σε αυτούς κάποιος που εκτιμούν, να τους ενθαρρύνει κατά την προσπάθεια και να ξέρουν ότι θα τους επιβραβεύσει όταν κατακτηθεί ο στόχος.
Μάλιστα πρέπει τα καλά που έχεις να πεις να τα λες σε διαφορετικές στιγμές από όταν θέλεις να επισημάνεις λάθη, διορθώσεις και παρατηρήσεις! Διαφορετικά θα ξέρουν ότι είναι απλά κάλυψη για το αρνητικό που ακολουθεί και δεν είναι ειλικρινή λόγια. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να λες κατά την επισήμανση που έχεις να κάνεις, όπου ισχύει, ότι εκτιμάς ή συγχαίρεις κάποιον για την προσπάθειά του σε κάτι παρότι τελικά έκανε λάθος.
Αντιρρήσεις
1. "Αυτός κάνει τόσα λάθη, θα του πω και μπράβο?"
Αν ένας υπάλληλος κάνει τόσα λάθη που δεν σου πάει η καρδιά ούτε να πεις ένα μπράβο, συμβαίνει ένα από τα παρακάτω:
- είτε έχεις εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις και πρέπει να τις χαμηλώσεις
- είτε δεν τα βρίσκετε και υπάρχει κάποια ένταση μεταξύ σας και πρέπει να διαχειριστείς και να επιλύσεις την ένταση αυτή
- είτε πρέπει να αφαιρεθεί από την ομάδα σου και να αντικατασταθεί από κάποιον πιο ικανό στις εργασίες που απαιτεί η θέση ή με πιο συμβατό χαρακτήρα
Επομένως η μία περίπτωση είναι να πρέπει να πεις μπράβο, και η άλλη να πρέπει να αντικατασταθεί.
2. "Αν αύριο σταματήσει να προσπαθεί θα εκτεθώ γιατί θα πρέπει να τα πάρω πίσω."
Το ευχαριστώ και το μπράβο ανήκουν στη στιγμή και την περίπτωση που τα δημιούργησε. Η καλή δουλειά τα αξίζει ούτως ή άλλως, ασχέτως αν μετά μπορεί η προσπάθεια ή η ποιότητα της δουλειάς κάποιου να πέσει.
Το ευχαριστώ και το μπράβο αποτελούν, πέραν από ατομικό κίνητρο, πυξίδα που δείχνει στην ομάδα ποια είναι τα παραδείγματα που πρέπει να ακολουθούν, και το κάνει δημιουργώντας θετικά συναισθήματα. Αντίθετα οι παρατηρήσεις και οι διορθώσεις, παρότι θα είναι πάντα αναγκαίες και πρέπει να μάθουμε στην ομάδα πώς να τις διαχειρίζεται, δεν θα έλεγε κανείς ότι δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα.
Συμπεράσματα
Ανάδειξε, γιόρτασε και μίλα για τα καλά του καθενός δημόσια!
Συζήτησε και διόρθωσε τα λάθη ιδιαιτέρως, ένας προς έναν αν είναι προσωπικά και δεν αφορούν άλλους. Αν από κάποιο λάθος έχουν να μάθουν και άλλοι, συζήτα το δημόσια, ΟΜΩΣ να γίνεται με απρόσωπο τρόπο και ουδέτερο τόνο, πάντα με προσοχή να μην εκφράζεις παράπονο, εκνευρισμό ή δυσαρέσκεια - το μόνο που μας νοιάζει είναι τι θα γίνεται από εδώ και πέρα.
Ακολουθήστε μας στο Facebook και στο Viber!